Abstracte thema's, betrokken fotografie

Corporate fotografie voor ZonMw

 
Styling Social Media DoktersLocatie Nederlands OpenluchtmuseumVisagie Chris Janssen

ZonMw financiert gezondheidsonderzoek én stimuleert het gebruik van de ontwikkelde kennis. Daarmee draagt ZonMw dagelijks bij aan vernieuwing en verbetering van de gezondheidszorg. De organisatie werkt via programma’s die subsidie beschikbaar stellen. Die programma’s gaan over uiteenlopende thema’s, en dat maakt het lastig om in een notendop uit te leggen wat men precies doet en wat het oplevert.

Samenwerking

Om toch richting een brede doelgroep meer uitleg te kunnen geven, werkte ik samen met Birgitta van Langeveld (vormgeving) en Ton Smits (tekst) aan een corporate brochure. Met als doel: met passende authentieke fotografie een selectie van de vele programma’s tonen die goed laten zien waar de organisatie voor staat. 

Aanpak

De fotografie voor zo’n brochure is allesbehalve appeltje-eitje. Dat maakte de voorbereiding extra belangrijk. Zo werden vanuit ZonMw de eerste contacten gelegd waarna ik, zo praktisch en meedenkend mogelijk, de details voor de fotografie afstemde. En op de meest bijzondere plekken kwam om te fotograferen.

Ik heb fijn samengewerkt met Arnold bij het ontwikkelen van de nieuwe corporate brochure. Ontzettend fijn dat alle logistiek goed en zorgvuldig door Arnold werd gedaan. Ook waardeer ik zijn meedenken en advisering bij het gehele proces.
— Margriet de Jong, communicatiemedewerker ZonMw
 

Integere geënsceneerde fotografie voor het ZonMw-programma ‘palliatieve zorg’

 
 

Campagnebeelden voor het ZonMw-programma ‘gehandicapten en chronisch zieken’